رؤیای صادقه امام درباره شهادت آیت الله بهشتی
نوشته شده توسط : محفوظ

این هجمهبه حدی بود که حتی عده ای از علاقمندان ایشان هم گمان می کردند امام نسبت به ایشان نظر منفی دارد.

 ولی پس از شهادت شهید بهشتی، با سخنان تجلیلی امام در باره ایشان و با انتشار برخی خاطرات نزدیکان، کذب بودن این ادعاها و البته مظلومیت مشخص شد.

در این راستا همسرمرحومه شهید بهشتی خاطره ای نقل نموده که زمان وقوعش حدوداً ده روز قبل از شهادت شهید بهشتی است و به خوبی جایگاه ایشان را نزد امام روشن می کند:

«قبل از شهادت دکتر بهشتی، امام خوابی دیده بودند و به ایشان بروز چنین حادثه ای اعلام شده بود. نیمه شعبان که می خواستیم برای دیدن مادر آقا [منظور شهید بهشتی است] به اصفهان برویم، آن روز آقا به دیدن امام رفتند.

در بازگشت از ملاقات با امام بسیار ناراحت بود. علت ناراحتی شان را پرسیدم، گفت امام توصیه کرده که به این مسافرت نروم و از خود بیشتر محافظت بکنم. بعد ادامه دادند امام خوابی برای من دیده است. من هرچه از او پرسیدم خواب امام چه بوده است جوابی به من ندادند. نمی دانم چرا؟ شاید مصلحت چنین بود.

تا اینکه روز ختم آقا که خانم امام به منزل من آمدند از ایشان در مورد خواب امام س‍ؤال کردم. گفتند امام خواب دیده بودند عبایشان سوخته است به همین دلیل به آقای بهشتی توصیه کرده بودند مواظب خود باشند و گفته بودند شما عبای من هستید که در خواب سوخته بود.»
(سیره شهید دکتر بهشتی، نشر شاهد، صفحه 422)




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اجتماعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 7 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: